الگوریتم های گوگل با وردپرس

مجموعه مقالات الگوریتم های گوگل برای بهبود سئو ابزار وردپرس ️

همچنین معمولاً پس از این سمینارها، تحلیل‌های مختلفی از سمت متخصصین سئو ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به این نتیجه برسیم که آپدیت جدید گوگل چگونه کار می‌کند و ما چطور می‌توانیم با آن سازگار شویم. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای به‌روزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیل‌تر شد. در دنیای پویای اینترنت، گوگل به عنوان پیشرو در زمینه‌ی جستجو، همواره در مسیر نوآوری و پیشرفت گام بر می‌دارد. این دگرگونی‌ها، عمدتا مرهون الگوریتم‌های پیچیده‌ی این غول فناوری است که برای رتبه‌ بندی صفحات وب و ارائه نتایج جستجو به کار گرفته می‌شوند.

به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل تغییراتی هستند که توسط گوگل در سیستم رتبه‌بندی موتور جستجوی خود انجام می‌شود. این به روز رسانی‌ها می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر روی دید وب‌سایت شما در نتایج جستجو و ترافیک ارگانیک آن داشته باشند. علاوه بر نکات گفته شده، گوگل با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به طور مداوم الگوریتم‌های خود را بهبود می‌دهد تا عناصر مهم‌تری مانند نیازهای کاربران و هدف جستجو را در نظر بگیرد. برای مثال، اگر کاربری به دنبال خرید یک محصول است، گوگل به صفحاتی اولویت می‌دهد که بهترین قیمت‌ها و نظرات کاربران را ارائه می‌دهند؛ اما اگر کاربر به دنبال اطلاعات علمی است، صفحاتی که محتوای جامع و معتبر دارند، بالاتر نمایش داده می‌شوند. در کل با گذر زمان، این الگوریتم‌ها به گونه‌ای بقا پیدا می‌کنند که کاربران را بسیار سریع‌تر از قبل به سوی بهترین پاسخ برای سوال یا بهترین مورد برای هدفشان هدایت کنند.

گوگل بر روی موضوعاتی که این دو عامل را به خطر بیندازد حساس است و ترجیح می‌دهد محتوای این چنینی را منتشر نکند. با این حال این الگوریتم در سئو سایت‌های دیگر نیز تأثیر می‌گذارد چرا که معنای این الگوریتم معتبر بودن محتوا می‌باشد. احتمالاً به‌روزرسانی الگوریتم کبوتر بر بخش مکان‌یاب فروشگاه شما بیشترین تأثیر را خواهد داشت. به همین دلیل می‌تواند در بازاریابی دیجیتال و فروش فروشگاه شما تأثیر مستقیم داشته باشد؛ بنابراین با به روز کردن محتوای محلی سایت خود و ثبت اطلاعات فروشگاه خود در گوگل مپ تأثیر الگوریتم های گوگل در سئو سایت فروشگاه خود را مثبت خواهید کرد. الگوریتم زبرا یا گورخر گوگل یکی از الگوریتم‌هایی هست که باعث دفع شدن سایت‌های بی کیفیت و با محتوای نامناسب می‌شود. پس برای اینکه از شر الگوریتم گورخر در امان باشید، بهتر است محتوای عالی تولید کنید و سایتی بی کیفیت (با تجربه کاربری نامناسب) نداشته باشید.

این نشان می دهد که گوگل محتوای شما را دوست دارد و در عین حال، مردم آن را به اندازه کافی برای بازدید از سایت شما جالب می دانند. فقط روی دکمه «Read More» کلیک کنید تا به داشبورد وضعیت جستجوی Google بروید و درباره به‌روزرسانی بیشتر بدانید. وب سایت خود را انتخاب کنید، و سپس ادامه دهید و روی «Complete Connection» کلیک کنید. برت (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) یک الگوریتم یادگیری عمیق است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک بهتر اطلاعات مربوط به جستجو استفاده می‌کند. جالب است که این تنها الگوریتمی‌ است که فقط یک حوزه و موضوع مشخص را هدف گرفته، زیرا گسترش اطلاعات غلط در حوزه‌های سلامت و پزشکی، باعث اتفاقات ناخوشایند و غیرقابل جبرانی می‌شود.

مطابق با این الگوریتم برای راحتی کاربران موبایلی، معیار و ملاک رتبه بندی سایت‌ها بهینه بودن سایت برای گوشی‌های موبایل یا به اصطلاح رسپانسیو بودن آن‌ها است. موبایل فرست ایندکس با سایت‌هایی که نسخه دسکتاپ و نسخه موبایلی آن‌ها یکسان است و سایت‌های که رسپانسیو نیستند، دشمنی سرسختی دارد و آن‌ها را از نتایج جستجو حذف می‌کند. اگر به دنبال بهبود تجربه کاربری در وبسایت وردپرسی خود هستید، اضافه کردن قابلیت جستجو گوگل به سایتتان می‌تواند یک گزینه عالی باشد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی مطالب مورد نظر خود را جستجو کنند و نتایج جستجوی دقیق‌تری را مشاهده نمایند. در این مقاله، به طور جامع به نحوه اضافه کردن جستجوی گوگل به وردپرس خواهیم پرداخت.

الگوریتم پاندا مثال خوبی برای این موضوع است چراکه پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های متعدد، دیگر نیاز به تغییر در آن مشاهده نمی‌شود به همین دلیل نیز به الگوریتم هسته گوگل اضافه شد. اگر رتبه‌بندی صفحه شما کاهش یافته است، باید ببینید که آیا مشکلات خاصی مربوط به به‌روزرسانی اصلی اخیر دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر شما ۱۰۰۰ نمایش جستجو داشته باشید، این بدان معناست که صفحات وب شما در طول آن بازه زمانی ۱۰۰۰ بار در SERP نمایش داده شده است. هرچه تعداد بازدیدهای جستجوی شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت ترافیک ارگانیک دارید. آژانس نمو مارکتینگ، در سال 1399 فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد و اکنون بیش از ده‌ها پروژه موفق در کارنامه خود دارد. این مجموعه تیمی حرفه‌ای در اختیار دارد و خدمات حرفه‌ای طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

الگوریتم‌های گوگل در طول سالیان دستخوش تغییرات متعددی شده‌اند که هر یک از آن‌ها، تأثیر بسزایی بر چشم‌انداز سئو و بهینه‌ سازی وب ‌سایت‌ها داشته است. در همین زمان گوگل علاوه بر به‌روزرسانی الگوریتم‌های قدیمی، ‌الگوریتم‌های جدیدی را معرفی کرده که هر کدام وظایف مشخصی بر عهده دارند. گوگل به طور دوره‌ای الگوریتم پاندا را پس از اولین انتشار مجدداً اجرا می‌کند و آن را در سال 2016 در الگوریتم اصلی قرار ‌داد. به روز رسانی پاندا به طور دائمی بر نحوه انجام سئو تأثیر می‌گذارد، زیرا صاحبان سایت‌ها دیگر نمی‌توانند از ساختن سایتی با محتوای کپی و بی‌ارزش، دارای متن ضعیف، گرافیک و تصاویر با کیفیت پایین یا صفحات فرعی به رتبه‌های بالا برسند. گوگل با به‌روزرسانی پاندا موفق به بالا بردن کیفیت محتوای سایت‌های نمایش داده شده برای کاربران شده است.

در این مطلب قصد داریم یکی از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل یعنی الگوریم EAT را بررسی کنیم و روش‌های پیاده سازی دستورالعمل‌های مربوط به این الگوریتم را با هم انجام دهیم. در کنار هر نقطه داده نمادی وجود دارد که نشان می‌دهد عملکرد شما نسبت به دوره قبل افزایش یا کاهش یافته است. به این ترتیب می‌توانید بگویید که آیا استراتژی شما موفق بوده است یا نیاز به کار بیشتری دارد. این نشان می‌دهد که چند بار تمام صفحات‌وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در دوره انتخاب شده ظاهر شده‌اند. پس از آن، یک منوی کشویی خواهید‌ دید که در آن می‌توانید سایتی را برای اتصال به آمار جستجوی AIOSEO انتخاب کنید.

در سال 2011 گوگل الگوریتم رتبه‌بندی را طوری تغییر داد تا محتوای تازه‌تر در بالای نتایج قرار بگیرد. به این ترتیب اگر موضوعی در یک دوره داغ می‌شد یا یک رویدادی در حال اجرا بود کاربران راحت‌تر می‌توانستند به مطالب مربوطه دست پیدا کنند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران اینترنتی، گوگل جدیدترین الگوریتم خود را اعلام کرد. این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتم های گوگل به حساب می آید که در اردیبهشت امسال اعمال گردیده است.

اگر برای ردیابی همه این داده‌ها در وردپرس به کمک نیاز دارید، به راهنمای ما در مورد نحوه نظارت بر بازدیدکنندگان وب‌سایت در سایت وردپرس خود نگاهی بیندازید. اما گاهی به‌روزرسانی در مقیاس بزرگ و به صورت سالانه انجام می‌شود، به گونه‌ای که تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سایت‌ها و صفحات نتایج گوگل (SERP) می‌گذارند. به همین دلیل نیز متخصصین سئو باید با این الگوریتم‌های مهم و عملکرد آن‌ها آشنا شوند. Pigeon algorithm در سال ۲۰۱۴ با هدف هماهنگ‌تر کردن الگوریتم‌های محلی با الگوریتم هسته گوگل معرفی شد. الگوریتم کبوتر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، بهترین نتیجه سرچ را به کاربران ارائه می‌دهد و در سئو محلی کاربرد دارد. الگوریتم پنگوئن توسط گوگل معرفی شده تا کیفیت لینک‌های داده‌شده به یک صفحه را مشخص کند.

این تغییرات می تواند بر روی سایت هایی که در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شوند، زمانی که کاربران برای موضوع خاصی جستجو می کنند، تأثیر بگذارد. اگرچه در این بخش به معرفی تعدادی از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل در سال 2024 پرداختیم، اما لازم به ذکر است که الگوریتم‌های پیشین همچنان در رتبه‌ بندی صفحات وب و ارائه نتایج جستجو به کاربران نقش‌آفرینی می‌کنند. برای متخصصان سئو، آشنایی با جدیدترین الگوریتم‌های گوگل و درک نحوه عملکرد آن‌ها، امری ضروری است. با بروزرسانی مداوم دانش در این زمینه، می‌توان استراتژی‌های سئو را به طور مؤثرتر به کار بست و در رقابت‌های آنلاین پیشرو بود. تصور سئوکاران بر این بود که این آپدیت کل نتایج جستجو را دگرگون خواهد کرد.

بنابراین وب‌سایت‌ها باید با به‌روز نگه داشتن محتوا، ارائه تجربه کاربری بهتر، داشتن استراتژی هوشمندانه برای لینک‌سازی و به‌روزرسانی منظم محتوا رتبه سایت خود را طبق الگوریتم دنس گوگل افزایش دهند. از قابلیت‎‌های این الگوریتم مقابله با تکنیک‌های لینک‌سازی سئو کلاه سیاه (Black-Hat SEO) مانند لینک‌های اسپم، دایرکتوری لینک و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در انکر تکست‌ها (Anchor Text) می‌باشد. این الگوریتم که تاکنون چندین بار به‌روزرسانی شده، در صورت استفاده از لینک‌های مخرب وب‌سایت را جریمه می‌کند. موتور جستجوی گوگل با آپدیت کردن مدام الگوریتم‌های خود، توانسته به هدف خود که نشان دادن جستجوهای مرتبط به کاربران است، برسد و تجربه مثبت را برای آن‌ها فراهم کرده است. الگوریتم‌ها با شناسایی و افزایش رتبه این سایت‌ها، به دنبال ارائه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو به کاربران هستند.

الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل از میان سایت‌هایی که در خود گوگل ایندکس می‌شوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند. اضافه کردن جستجوی گوگل به وبسایت وردپرس مزایای متعددی دارد که می‌تواند به بهبود تجربه کاربری و عملکرد کلی سایت شما کمک کند. جستجوی گوگل به دلیل استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و پیشرفته، نتایج جستجو را با دقت بسیار بالایی ارائه می‌دهد. این دقت بالا به این دلیل است که گوگل از فناوری‌های روز دنیا برای پردازش و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند و می‌تواند نتایج دقیق‌تری نسبت به جستجوی پیش‌فرض وردپرس ارائه دهد. همچنین، جستجوی گوگل به دلیل استفاده از سرورهای قدرتمند، جستجوها را به سرعت انجام می‌دهد، که به نوبه خود تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. قابلیت‌های پیشرفته‌ای همچون جستجوی صوتی، پیشنهادات جستجو و جستجو بر اساس تصویر نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که جستجوی گوگل ارائه می‌دهد و می‌تواند به کاربران کمک کند تا نتایج مورد نظر خود را سریع‌تر و راحت‌تر پیدا کنند.

مثلا اگر در حوزه سلامت فعالیت دارید، گوگل زمانی به شما رتبه برتر را می‌دهد که نویسنده‌ای که در مورد داروها، تداخل آن‌ها، تاثیرات آن و… مطلب می‌نویسد، متخصص باشد تا جان کاربران به خطر نیافتد. این الگوریتم در واقع آپدیتی برای الگوریتم هسته مرکزی است که در سال 2013 ایده ایجاد آن کلید خورد. یکی از نمایندگان گوگل با پدیده عجیبی مواجه شد؛ او در حالی که از نتایج جستجو بازدید می‌کرد، یک عینک‌‌فروشی را در رتبه اول گوگل دید که هیچ شباهتی به یک فروشگاه نداشت. بسیاری از الگوریتم‌هایی که از سمت گوگل معرفی می‌شوند تاثیر مستقیمی ‌روی وضعیت ترافیک سایت شما دارند. البته نمی‌توان به قطعیت گفت که تمام این الگوریتم‌ها به طور مستقیم با سئوی سایت شما در ارتباط هستند؛ اما بهتر است به عنوان یک متخصص سئو همواره از آپدیت‌های جدید الگوریتم‌های گوگل باخبر باشید.

همچنین، به چگونگی عملکرد این الگوریتم‌ها و اهمیت آن‌ها در دنیای دیجیتال امروز خواهیم پرداخت. الگوریتم مرغ مگس خوار از الگوریتم های سئو گوگل است که جالب و در عین حال مهم می‌باشد. برای مثال زمانی که کاربران یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنند گوگل کلمات مترادف آن کلمه را در بین وب سایت ها جستجو می‌کند تا بتواند بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد. به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار، جستجوی صوتی را برای گوگل پایه گذاری کرد. هدف از الگوریتم مرغ مگس خوار تفسیر بهتر درخواست‌های جستجوی کاربران و در نتیجه بهبود کیفیت نتایج جستجو است.

کار اصلی موتور جستجو این است که وب سایت‌هایی را به کاربر ارائه کند که حاوی عبارات جستجوی او باشد. در نتیجه این فرایند اتوماتیک که مشخص می‌کند نتیجه هر عبارت جستجوشده در چه جایگاه و رتبه‌ای در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود به هر صفحه یک رتبه تعلق می‌گیرد که پیج رنک (Page Rank) نامیده می‌شود. یکی از سوالات کلیدی در رابطه با الگوریتم های گوگل این است که چگونه مشخص می‌شود کدام عنصر در یک صفحه وب مهم‌تر است و باید در رتبه‌بندی آن لحاظ شود؟ پاسخ به این سوال در پیچیدگی الگوریتم های گوگل نهفته است. گوگل از مجموعه‌ای از فاکتورها و سیگنال‌ها برای ارزیابی اهمیت و مرتبط بودن یک صفحه استفاده می‌کند. از جمله این فاکتورها می‌توان به تحقیق کلمات کلیدی در عنوان و متن صفحه، کیفیت محتوا، تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی به صفحه، سرعت بارگذاری سایت، تجربه کاربری و سازگاری با دستگاه‌های موبایل اشاره کرد. الگوریتم‌های گوگل به هر یک از این عوامل وزن مشخصی اختصاص می‌دهند و از آن‌ها برای محاسبه رتبه‌بندی استفاده می‌کنند.

می توانید از AIOSEO یا یک پلتفرم بازاریابی دیجیتال رایگان مانند Google Analytics استفاده کنید. پس از فعالسازی طرح الیت، کافیست وارد پنل مدیریت وردپرس خود شوید تا افزونه را نصب کنید. برای جزئیات بیشتر، می توانید راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید. ساده ترین راه برای نظارت بر سئو در وردپرس استفاده از افزونه All In One SEO (AIOSEO) است. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست.

این الگوریتم‌ها با توجه به نوع و شدت تخلفی که در وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند جریمه‌هایی مانند کاهش رتبه در صفحه نتایج (SERP) یا حذف کامل وب‌سایت را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. محتوای بی کیفیت و تکراری را جریمه می کند و در عین حال به محتوای اصلی و ارزشمند پاداش می دهد. اگر سایت شما الزامات گوگل را برآورده نکند، ممکن است رتبه سئوی خود را برای کلمات کلیدی از دست بدهد. این بدان معناست که افراد کمتری ممکن است صفحات وب شما را هنگام جستجوی موضوعات مرتبط با برند شما ببینند. همچنین شما می‌توانید با اضافه کردن بخش «Annotations» به ابزار گوگل آنالیتیکس، تغییرات وضعیت صفحات وب‌سایت خود را ثبت کنید. این یادداشت‌ها می‌تواند به شما در بررسی فعالیت‌های کاربران و تأثیر تغییرات جدید گوگل بر رتبه صفحات وب‌سایت کمک شایانی کند.

این مزارع تولید محتوا باعث شده بودند که 20 وب‌سایت آمریکایی در گوگل رتبه بسیار خوبی بگیرند. چون در این مقاله قرار است با موضوعاتی روبه‌رو شوید که احتمالاً نمی‌دانید. می‌خواهیم به مهم‌ترین الگوریتم های گوگل بپردازیم و بررسی کنیم که کدام الگوریتم می‌تواند در سئوی سایت ما تاثیر زیادی داشته باشد. برای بهبود عملکرد جستجوی سایت، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی و گزارش‌گیری استفاده کنید. به عنوان مثال، Google Search Console ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد عملکرد جستجوی سایت خود را نظارت کنید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید.

بعد از خواندن این مقاله به اهمیت این مسئله پی می‌برید و متوجه می‌شوید که الگوریتم‌های گوگل یکی از مواردی است که باید به طور مداوم بررسی شود. الگوریتم MUM مخفف عبارت Multitask Unified Model به معنی مدل یکپارچه چندکاره است. الگوریتم مام یک مدل زبانی است که شبیه به سیستم تبدیل BERT ساخته شده و به مراتب از آن پیشرفته‌تر است. به کمک الگوریتم مام جستجوی کلمات در زبان‌‌های مختلف انجام و از طریق متن، تصاویر، ویدئو یا پادکست به کاربر نمایش داده می‌شود. علاوه براین، الگوریتم مام قادر است اطلاعات لازم را از تصاویر، ویدئوها و ...

این به‌روزرسانی به کسب‌وکارهای محلی کمک کرد تا با بهینه‌سازی اطلاعات خود، بهتر در جستجوهای مرتبط با مکان ظاهر شوند. این به‌روزرسانی سایت‌هایی که اطلاعات دقیق و معتبری ارائه می‌دادند را ارتقا داد و سایت‌های بی‌کیفیت را با کاهش رتبه مواجه کرد. به علاوه، می‌توانید پس از انتشار تغییرات، نمایش‌های جستجو و کلیک‌های وب‌سایت خود را مشاهده کنید. سپس، می توانید تأثیر به روز رسانی را بر روی دید سایت و تعامل کاربر مشاهده کنید. با MonsterInsights ، می‌توانید داده‌های Google Analytics خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس ردیابی کنید. این به شما امکان می دهد تا ترافیک جستجو، نرخ پرش و رتبه بندی کلمات کلیدی خود را زیر نظر داشته باشید.

در حال حاضر به‌طور میانگین 75 درصد از افرادی که وارد سایت شما می‌شوند، با موبایل هستند. مگر این‌که در حوزه‌ی خاصی مانند وردپرس در حال فعالیت باشید که اکثر کاربران فقط از طریق لپ‌تاپ یا کامپیوتر وارد سایت شما شوند. تنها چیزی که برای الگوریتم Mobile Geddon مهم است، بهینه بودن وب‌سایت شما برای دستگاه‌های موبایل و تبلت است. این تغییرات به مدیران وب‌سایت‌ها یادآوری کرد که بهینه‌سازی تصاویر (از جمله افزودن توضیحات متنی مناسب) تأثیر مستقیمی بر دیده‌شدن آن‌ها در جستجوهای گوگل دارد. PageRank یکی از عوامل کلیدی بود که گوگل را به موتور جستجوی پیشرو تبدیل کرد و مفهوم لینک‌سازی به عنوان بخشی از استراتژی‌های سئو را معرفی کرد.

این موضوعات در واقع سرچ شما را تکمیل می‌کند.تشخیص گوگل این است که چنین عنوان‌هایی هم می‌تواند برای شما جالب و مفید باشد. حالا اگر شما روی لینک این سایت‌ها کلیک کنید، به کامل شدن گراف دانش گوگل کمک می‌کنید. تا الان گوگل الگوریتم های زیادی رو به وبمستران پیشنهاد داده و گفته که سایتتون رو بر اساس این الگوریتم بهینه بکنید و چون خیلی باهوش هستش و میتونه به راحتی هر حیله یا هر تقلبی رو تشخیص بده. اگر از AIOSEO استفاده می کنید ، می توانید از ویژگی جدول زمانی آمار SEO برای پیگیری تغییرات الگوریتم گوگل استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد ببینید چه زمانی به‌روزرسانی منتشر شد و چه نوع به‌روزرسانی بود.

هر الگوریتم بر اساس فاکتورهای منحصر‌به‌فردی صفحات وب را ارزیابی کرده و به آن‌ها رتبه می‌دهد. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم‌ های گوگل است که اثر آن به‌خصوص روی وب سایت‌های فروشگاهی، بسیار محسوس‌تر از وب سایت‌های دیگر است. این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، به‌صورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایت‌های معتبر و مرتبط در یک حوزه‌ی خاص بود.

اما به مرور زمان با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو تمام این سایت‌ها به مشکل خواهد خورد چرا که مفهوم و کانسپت هم در نوشته‌ها اهمیت پیدا می‌کند. خصوصاً سایت‌هایی که در زمینه دانلود کتاب، فیلم یا موزیک بدون کپی رایت فعالیت می‌کنند، تحت تاثیر الگوریتم دزد دریایی خواهند بود. البته هنوز میزان دقت و قدرت این الگوریتم در حدی نیست که به دنبال تک تک وب سایت‌های جدید که محتوای دزدی دارند بیفتد. اما برای کسانی که می‌خواهند روی سایت خود سرمایه‌گذاری کنند توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد تا مطمئن شوید دچار پنالتی گوگل نخواهید شد. یعنی هاست داخل ایران باشد ، دامنه ir  باشد و نام ایران یا شهرها روی سایت استفاده شود.

با به‌روزرسانی الگوریتم های گوگل در سئو دیگر استفاده لینک های کم‌هزینه و پولی امکان پذیر نیست. در عوض، شما باید روی ساختن یک استراتژی لینک سازی موفق کار کنید تا لینک های مربوطه را از منابع ارزشمند و معتبر دریافت کنید. هدف الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، دسته‌بندی مطالب سایت‌ها و کمک هر چه بیشتر به مخاطب در یافتن اطلاعات مدنظر است. روزانه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شوند که این شبکه جهانی وب را به یک کتابخانه بی‌انتها تبدیل می‌کند. گوگل به‌عنوان کتاب‌دار این کتابخانه باید بتواند مطالب را دسته‌بندی کند تا بر اساس نیاز متقاضیان آن‌ها را در دسترس قرار دهد. آنچه به گوگل در این امر کمک می‌کند الگوریتم‌ها هستند.الگوریتم‌های جدید گوگل این فرآیند را ظرف چند ثانیه انجام می‌دهند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. قطعا که فقط دونستن اینکه این الگوریتم‌ها چی هستن و چی کار می‌کنن کافی نیست، مهم اینکه بدونیم برای هر کدوم باید چیکار کنیم و هر کاری که می‌کنیم در راستای کدوم الگوریتمه که بتونیم تصمیم درست بگیریم و سلیقه‌ای عمل نکنیم. به عبارت دیگر برای تشخیص معنی کلمه از متن و روابط کلمات در جمله استفاده می‌کند. هر وبمستر و مدیر سایت باید با این الگوریتم ها آشنا باشد تا به راحتی بتواند مقالات و نوشته های خود را به صورت بهینه ارائه دهد.

در واقع گوگل هم الگوریتم های مختلفی دارد و هر از مدتی الگوریتم ها را آپدیت می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند. حالا شما برای اینکه بتوانید در موتور جستجوگر گوگل رتبه های خوبی بدست آورید، باید بتوانید سایت خود را همراه با الگوریتم های گوگل جلو ببرید. در غیراین‌صورت نباید انتظار داشته باشید که رتبه‌های خوبی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورید و به موفقیت برسید. اگر وبسایت شما شامل بخش‌های مختلفی است که هرکدام نیاز به جستجوی مخصوص به خود دارند، می‌توانید از قابلیت‌های موتور جستجوی سفارشی گوگل برای ایجاد جستجوهای اختصاصی استفاده کنید. برای این کار، شما می‌توانید موتورهای جستجوی مختلفی برای بخش‌های مختلف سایت خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک موتور جستجو برای مطالب وبلاگ، یکی برای محصولات فروشگاه و دیگری برای مقالات علمی ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و نیازمند تلاش، صبر و تعهد می‌باشد. در این باغ وحش مجازی گوگل پرنده‌های دیگری هم حضور دارند و یکی از آن‌ها الگوریتم کبوتر است که یک سال بعد از مرغ مگس خوار و در 2014 متولد شد. این الگوریتم هم مانند الگوریتم ونیز بر سئوی محلی تمرکز دارد با این تفاوت که علاوه بر این که بر صفحات نتایج اثرگذار است بر نقشه گوگل نیز توجه ویژه‌ای داشته است و منجر به توانایی گوگل در ارائه نتایج نزدیک به کاربران شده است. از آنجایی که برای گوگل محتواهای ارزشمند و اورجینال اهمیت دارد، بهتر است از این به بعد روی تحقیقات کلمه کلیدی خود بیشتر کار کنید. به این معنا که بهتر است به جای تکیه کردن روی عبارات کوتاه و کلمات کلیدی، بر روی تولید محتوای با ارزش که تمرکز کنید. هنوز هم در میان سایت‌ها نوشتن کلمات غیر طبیعی و نه چندان مفهوم در عنوان‌ها رایج است.

اگر کسی کلمه دانلود را انگلیسی و بقیه را فارسی مینوشت نتایج گوگل کامل عوض میشد.به همین خاطر گوگل برای کاربران در این الگوریتم با استفاده از گوگل ترنسلیت ( مترجم گوگل ) کلمات را به هم ترجمه می کند. آیا پنگوئن دوباره به وب‌سایت جریمه شده اعتماد می‌کند؟برای جلب اعتماد پنگوئن باید تمام لینک‌های جعلی را حذف کنید، برای این کار می‌توانید از گوگل وب‌مستر کمک بگیرید و سپس فایل لینک‌های اسپم را در Disavow the links آپلود کنید. هم‌چنین می‌توانید با تمرکز روی محتوای وب‌سایت و ایجاد هماهنگی بین عنوان‌ها و موضوع متن و تولید محتواهای جذاب و کاربردی، لینک‌های طبیعی و معتبر به دست بیاورید و اعتماد پنگوئن گوگل را جلب کنید. این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد اما مطمئن باشید این تغییرات از چشم ربات خزنده‌ی گوگل دور نمی‌ماند. فرض کنید شما یک نامزد انتخاباتی هستید که برای برنده شدن در انتخابات رای‌های زیادی را خریداری کرده‌‌اید.

اگر کارمند شما اعتماد پذیری، تخصص و اعتبار لازم را نداشته باشد، چه برخوردی با او می‌کنید؟ مسلما به دنبال جایگزینی برای او هستید.گوگل نیز وضعیت مشابهی در برخورد با سایت‌هایی دارد که از اعتماد پذیری، اعتبار و تخصص بالایی برخوردار نیستند. در واقع با نگاهی به صفحات پروفایل نویسنده‌ها در سایت‌های معتبر، رزومه و لینک‌هایی از سوابق کاری و فعالیت‌های آنلاین آن‌ها، شبکه‌های اجتماعی  و… که در صفحه اختصاصی کاربر قرار گرفته می‌توان ارتباط لینک‌ها و عبارات و تخصص فرد را تشخیص داد. در زمان‌های دیگر نیز همین کاربر اگر دچار مشکلی مشابه شود، مستقیما همین سایت را باز می‌کند و دنبال درمانش می‌گردد. در همین مثال ساده می‌توان فهمید که گوگل چطور با هوش مصنوعی‌ و تشخیص معیارهایی همچون زمان ماندگاری در صفحه، نرخ پرش، اشتراک گذاری، بازدید از صفحات دیگر وبسایت و… مفید بودن مطلب برای کاربر را می‌سنجد. به همین ترتیب چند سایتی که در نتیجه اول گوگل بالا آمدند، باز کرده و در حالی که نتوانسته جوابش را پیدا کند، آن‌ها را می‌بندد و سراغ بعدی می‌رود.

الگوریتم panda به اصطلاح نمره کیفیت به صفحات وب اختصاص می دهد؛ این نمره پس از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا، پاندا یک فیلتر بود، نه بخشی از رتبه بندی گوگل، اما در ژانویه ۲۰۱۶، به طور رسمی در الگوریتم هسته گنجانده شد. کسانی که متن های کپی استفاده میکنند توسط الگوریتم پاندا قابل تشخیص هستند. نتیجه ای که از گوگل پاندا گرفتیم این است که محتوای با کیفیت درست کنیم که از خودمان باشد هر چند که کوتاه باشد.اگر محتوای استاندارد منحصربه فرد و یونیک ایجاد کنید بازخورد های بهتری میگیرید. برای اینکه بتوانید یک سایت را به خوبی سئو کنید، لازم است که با الگوریتم های گوگل آشنا باشید.

این الگوریتم برای مقابله با سایت‌های مستهجن و قمار ایجاد شد که به نوعی سایت‌های اسپم محسوب می‌شوند. سایت یوتا وردپرس در تیر ماه 1397 به منظور آموزش های تخصصی وردپرس و همچنین برای ارائه جدیدترین افزونه ها و قالب های وردپرس تاسیس گردید. تمامی قالب ها و افزونه های موجود در سایت یوتا وردپرس بصورت کاملا اورجینال تهیه شده است. هدف تیم حرفه ای یوتا وردپرس انجام کارها در سریعترین زمان ممکن و پشتیبانی کاربران به صورت مادام العمر می باشد. برای درک راحت‌تر الگوریتم برت کافی است عبارتی با لحن عامیانه مثل "چجوری ایمیل بسازم" را سرچ کنید.

در نهایت، یادگیری و تطبیق با الگوریتم‌های جدید، مانند Core Web Vitals و E-A-T، به وب‌سایت‌ها این امکان را می‌دهد که در یک محیط رقابتی موفق باشند. آن دسته از وب‌سایت‌هایی که به تغییرات الگوریتم‌ها پاسخگو و انعطاف‌پذیر هستند، در رتبه‌بندی‌های گوگل موفق‌تر خواهند بود و در نتیجه، ترافیک و تعامل بیشتری با کاربران خواهند داشت. این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و هدف آن مبارزه با تقلب و روش‌های غیرمجاز برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها است. پنگوئن به‌خصوص بر روی شناسایی و جریمه وب‌سایت‌هایی تمرکز دارد که از بک‌لینک‌های اسپم یا غیرطبیعی استفاده می‌کنند. بر خلاف دیگر عوامل رتبه بندی، شما نمی‌توانید به طور مشخص تأثیر الگوریتم RankBrain  در وب سایت خود را مدیریت کنید. تعدادی از چهره‌های برجسته در جامعه سئو، برای درک بهتر نوسان رتبه، درک نحوه عملکرد الگوریتم RankBrain را ضروری می‌دانند و یکی از راه‌های کسب رتبه بالا در این الگوریتم را نوشتن محتوای با کیفیت ذکر کرده‌اند.

بنابراین اگر شما یک فروشگاه اینترنتی هستید بهتر است بدانید الگوریتم گورخر حواسش به سایت شما هست. گورخر به شدت مدافع حقوق کاربرهایی‌ست که میخواهند یک خرید خوب و با کیفیت اینترنتی را تجربه کنند. این الگوریتم جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شده است و جلوی ترویج و گسترش فروشگاه های اینترنتی تقلبی را می گیرند. گراف دانش گوگل همان‌طور که از اسمش مشخص است با کمان‌های ارتباطی سر و کار دارد و به نوعی به گوگل کمک می‌کند تا جست و جوهای مرتبط انجام دهد. فرض کنید شما عبارتی مثل "خرید شیرینی" را سرچ می‌کنید و علاوه بر دیدن صفحات مخصوص به فروش شیرینی، صفحاتی درباره‌ی سفارش انواع کیک، دستورپخت شیرینی‌ها و کیک‌های خانگی و یا ارزش غذایی شیرینی‌های مختلف و ...


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/